سنتکام: به ایران حمله کردیم!

ساعت ۲۳ و پانزده دقیقه امشب صدای انفجار در اسکله طاهرویی سیریک شنیده شد. یک منبع آگاه نظامی علت این انفجارها را اصابت پرتابه به محدوده اسکله طاهرویی سیریک بیان کرد.
به گزارش روز نو این منبع آگاه گفت: حدود ۵ ساعت پیش چند شلیک اخطار از شهرستان سیریک به شناورهای متخلف در تنگه هرمز پرتاب شد.
همچنین شنیدهها از شلیک دو موشک اخطار ساعاتی پیش از حوالی کرپان به سمت تنگه هرمز حکایت دارد.
سنتکام نیز در بیانیهای رسمی اعلام کرد: «نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) در تاریخ ۲۶ ژوئن، به عنوان پاسخی قدرتمند به حمله دیروز به یک کشتی تجاری که در حال عبور از تنگه هرمز بود، حملاتی را علیه ایران انجام دادند.»
در ادامه این بیانیه، با انتساب حمله روز گذشته به یک کشتی با پرچم سنگاپور آمده است: «هواپیماهای آمریکایی پس از آنکه ایران در ۲۵ ژوئن با یک پهپاد تهاجمی یک طرفه، کشتی M/V Ever Lovely را هدف قرار داد، به محلهای نگهداری موشک و پهپاد و سایتهای رادار ساحلی ایران حمله کردند. این کشتی باری با پرچم سنگاپور در زمان حمله ایران در حال خروج از تنگه هرمز در امتداد ساحل عمان بود.»